Biri Bayram mı dedi?

Çocuk iken hep Türkiye deki bayramları hayal ederdim. Almanya da ki bayramlarda eğlenceli oluyordu hele ki fasching ler fakat tam ait hissedemiyorsunuz kendinizi o an farkında değildim ama şimdi düşünce öyle hissediyorum. Çocuk olduğunuz için eğleniyorsunuz ama farklısınız az da olsa…Çocukluğumdan şikayet etmiyorum harika bir çocukluk geçirdim. Okulum,arkadaşlarım,çevrem,şartlar ve imkanlar düşününce fazla fazla yetmiş bana. Sadece akraba ilişkileri yoktu ve ben çok merak ediyordum. Hayallerim bu yönde çok umutluydu.

Türkiye ye dönünce bayramlar oldu,bir ritüel vardı hiç görmediğim.Bayram öncesi temiz kıyafetler alınırdı bayramda giyinmek için.Yani ihtiyacın olduğunda değil de bayramdan bayrama mı alınıyordu kıyafetler?Değişik gelmişti…..Yeni yeni öğreniyordum.Akrabalarla oturup yeni hatıralar biriktirmek hayallerini kurduğum ilişkileri yaşamak mutlu ediyordu beni.Her bayram yeni gelenekler ve insanlat keşvediyordum.Sonra bayramlara da alıştım ….Nice çocukluğumuzun bayramlarını yeniden yaşamak umuduyla iyi Bayramlar.

Bu yazı Genel içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Yorum bırakın